Genel

Lütfen karıştırmayalım!

Günseli Özen Ocakoğlu ismine ne kadar aşinasınız bilmiyorum. Ben birkaç gün önce müşerref oldum. İyi ki olmuşum, dedim hani. Niye mi demişim? Bakın şu açıklamalara;

“Lütfen karıştırmayalım!
Pazarlama deyince sadece ama sadece reklamı ya da satışı kastetmediğimizi;
Pazarlama iletişimi deyince de yine sadece reklamı ya da fuarı kastetmediğimizi;
Reklamın bir sihirli değnek olmadığını, uzun bir hazırlık süreci sonunda ürünün vaat ettiği her ne ise onu duyurmak üzere hazırlanan zekice anlatımlar olduğunu;
Bir kez reklam yaptıktan hemen sonra coşan satışları beklememeyi;
Reklamda vaat edilenler doğru değilse tüketicinin kendisini kandırılmış hissettiğini ve bir kez daha ürünü satın almadığını;
Marka olmak için sadece reklam yapmanın yetmediğini;
Pazarda ne kadar ürün satacağımızı bilmeden üretirsek hüsrana uğrayacağımızı;
Kopya markaların marka olamayacağını;
Ve daha pek çok pazarlama adına doğru kabul edilen yanlışı birbirine karıştırmayalım. Çünkü ürün de yatırım da sizin, boşa heba olmasın!
Pazarlama bir bilim dalı. Süreç olarak doğru uygulandığında; o uzaklarda, ulaşılması zormuş gibi gözüken kendi marka ürünlerinize sahip olmak artık çok kolay. Bu işin en kısa yolu ise işi bilenlere danışmak. “
Yazının devamı için Tıklayınız

Comment here