Dev bilboardlarda bir bayan resmi. Yaşlıca. Üzerinde
* Yaşlı mı?
* Işıltılı mı? yazıyor. Bir başkasında ise yüzünde benleri olan genç bir kız. Oradaki soru ise;
* Benli mi?
* Albenili mi? şeklinde.
Bu Dove’un Gerçek Güzellik Kampanyası adını verdiği yeni reklam çalışması. Güzellik kavramının içini boşalttığımızı vurgularken, güzelliğin yapay olmaması gerektiğinin üzerinde duruyor ve mesajını veriyor;
Dove, doğal güzellik ve temizlik sağlar.
Kampanyanın amacı;
-Tüm kadınların katılabileceği tartışma ve forumlarla toplumumuzdaki güzellik kavramını ve standartlarını belirlemek
-Gerçek güzellik kavramını kalıplaşmış klişelerden kurtarmak ve gerçek güzelliğin tanımını yeniden yapmak
-Kadınların ve toplumun güzellik kavramına daha farklı bakmasını sağlamak ve onları düşündürtmek amaçlı reklam kampanyaları yaratmak
-Global olarak düzenlenen akademik araştırmalarla tüm dünyadaki kadınların güzellik hakkındaki düşüncelerini belirlemek; güzelliğin, kadınların mutluluk ve sağlığı üzerindeki etkilerini ölçmek
-Genç kızların vücutlarıyla ilgili takıntılarından vazgeçerek güzel hissetmelerini sağlamak ve kendilerine güvenen bireyler olarak yetişmesini amaçlamak, olarak belirtilmiş.
Bu amaçlar kampanyaya katılanları epey etkilemiş olacak ki, çoğunluk benli kızımızı “albenili”, yaşı bayanı “ışıltılı”, burnu kemerli hanımı ise “karizmatik” bulmuş. Gerçekler böyle mi? Bana sormayın. Zira benim bayanda güzellik deyince Natalie Portman’ı, erkekte Johny Deep’i hatırlamam, kampanya için sağlıklı sonuçlar vermeyebilir:)