Küçük bir cam parçasına 1000 Euro verir misiniz deseler, cevabım direkt “Hayır tabi ki!” olur. Ama bu cam Bohemya’dan, Daniel’in kesme makinası ve yaratıcılığından bir Swarovski deseler, düşünebilirim.
Toprağa hayat verip, cama çevirmek sanattır. Camı işlemek sanattır. Ama camı, kristali modanın vazgeçilmezi yapmak, işte bu düpedüz “pazarlamadır”.
Yıllarca kristali işleyen adam Daniel Swarovski, kristalleri özene bezene keser ve avize olarak satarken, bir çalışanı yanına gelir ve iki parça kristali birleştirince kristal bir fare elde ettiğini gösterir. Bu işçinin yaptığı “yaratıcılıktır”.
Kristal fareden yola çıkarak, hayvan figürlü kristal üretmek, ardından bu kristalleri modanın vazgeçemediği taş aksesuarlar arasına sokmak, bu adı pahalı bir marka yapmak nedir derseniz;
* Pazarlamadır
* Girişimciliktir
* Cesarettir
* İnanmaktır
* Yaratıcılıktır
ve en sonunda ince bir ustalıkla “sanattır ” derim.
Bu ışıl ışıl taşlara bakmak bile insanı cıvıl cıvıl bir hale getiriyor:) Haksız mıyım?
Comment here