Geçen hafta düzenlenen Ağızdan Ağıza Pazarlama (Womm) Konferansı’ndan bazı izlenimler aktarayım. Birçok blogda, gazetede, dergide konferans geniş geniş yer buldu. Konferansta tanıştığım ve sıkı bir blogger olsun diye baskı yaptığım İhsan, George Silverman’in ağzından her çıkanı yakalamışa benziyor. Konferansa gelemeyenler için iyi bir kaynak olacağı kanaatinde olduğum için sizi oraya yönlendirmek isterim.
Nedenwomm için burdan buyrun.
Konferansın ve AAP’nin ağır topu Silverman bir ilüzyonist olduğu için elinde bir iple sahne aldı. İpin başına gelmedik kalmadı:) Bu ip gösterisinden şunu çıkarmamızı istedi kendince;
WOMM İMKANSIZI MÜMKÜN KILAR!
Klasik pazarlamayı çökerten gücün AAP olduğunu söylemesi de bana ilginç geldi. Bir de şu sloganına bayıldım.
HER ENGELİN BİR WOMM’U VARDIR.
WOMM İMKANSIZI MÜMKÜN KILAR!
Klasik pazarlamayı çökerten gücün AAP olduğunu söylemesi de bana ilginç geldi. Bir de şu sloganına bayıldım.
HER ENGELİN BİR WOMM’U VARDIR.
* * *
Walter J. Carl’dan aktaracağım en güzel cümle;
Walter J. Carl’dan aktaracağım en güzel cümle;
WOMM REKLAMIN YERİNİ ALMAZ. SADECE BİRLİKTE DAHA CİDDİ BİR GÜÇ OLURLAR.
* * *
Dünyanın %10’u diğerlerine ne alması gerektiğini söylüyor, diyen Dave Balter o gün için benim adamımdı diyebilirim. Sonlara doğru sahne almasına rağmen kendisini dikkatle dinlememi sağladı. Sessiz avukatlarınızı bulun ve onları womm’unuza dahil edin, derken şu uyarıyı da eksik etmedi;
* * *
Dünyanın %10’u diğerlerine ne alması gerektiğini söylüyor, diyen Dave Balter o gün için benim adamımdı diyebilirim. Sonlara doğru sahne almasına rağmen kendisini dikkatle dinlememi sağladı. Sessiz avukatlarınızı bulun ve onları womm’unuza dahil edin, derken şu uyarıyı da eksik etmedi;
Womm her zaman işe yarayacak diye bir şey yok. Paris Hilton’un, Youtube’daki hamburger reklamı, firmaya epey zarar vermiş.
* * *
Blog camiasından aşina olduğumuz Alper ve Alemşah eğlenceli bir sunum yaptı. Biz Türkler Womm’a çoktan hazırız diye başladılar ve niye hazır olduğumuzu esprili bir dil ile anlattılar.
* * *
Şimdi gelelim kıssadan hisseye;
1) George Silverman interaktif bir sunum yaptığı için ara ara salona sorular sordu. O sorulardan biri de “Çok sevdiğiniz ve anlatmak için yanıp tutuştuğunuz bir marka var mı ve neden?” sorusu idi. Salondan gelen cevaplar beni ve yanımda oturduğu için sürekli konuştuğumuz Onur’u çok şaşırttı. İlk cevap Starbuck’s, ikincisi adını anımsamadığım bir ruj markası; üçüncüsü de EBay’di. Salondakiler kelli fell olunca Türk markası saymak kimsenin aklına gelmedi. Silverman’nın Starbuck’s cevabını duyunca yüzündeki ifade açıklaması da ilginçti.
-Ben kahvemi evimde yapıyorum:)
Bir de Silverman Womm ile ilgili ilk toplantıyı ABD’de yaptığında 75 kişi katılmış. Bizim genç ve kalabalık katılımımız görünce hem şaşırdı hem de umut vaat ettiğimizi belirtti.
2) Konferansta çevirileri yapan arkadaşları hassaten tebrik etmek isterim. İlk defa bir çeviri beni sıkmadı aksine eğlendirdi:) (Nasipse yakında ülke dışına çıkmak planlarım var. Öyle çevirilerden konferans dinlemek hoş olmuyor. Gidip ecnebi memleketlerde ecnebice öğrenmek niyetindeyim. Güzel dilek, dua ve önerilerini beklerim.)
Comment here