” Bir ad, san ara ki gözden düşmesin, unutulup gitmesin; bir güneş ışığı ara ki batıp gitmesin.” Mevlana
Merak bu ya, sormak istiyorum; şirket isimlerini firmalar nasıl belirliyor? Eskiden belli ki soyadını şirket ile bütünleştirmek ve böylece soyadının namını yürütmek esası varmış. Koç, Sabancı, Eczacıbaşı, Zorlu..vb Peki ya şimdilerde firmasına bir ad vermek isteyen insanlar nasıl bir yol izliyorlar?
Şirket ismini geçelim azıcık. Peki ya yeni ve devasa mecra internette alan adı alan firmalar, kişiler bu alan adı alma işinde neyi baz alıyorlar?
Bence;
1. Firma isminin tüm şirketi temsil eden, güçlü bir isim olmasına,
2. Kolay, kısa, söylenişi rahat olmasına
3. Akılda kalıcı, hatırlanılası olmasına
4. Dikkat çekici olmasına
dikkat ederek belirliyorlardır isimlerini. Yoksa öyle oturduğu yerden “şu isim olacak!” denilerek belirlenmiyordur isimler değil mi?
Bir hocamın anlattığına göre, Becel (Hani şu yağ markası) ismini koyabilmek için dil, fonetik, pazarlama uzmanları birlikte tam 2 yıl çalışmışlar. B(lood)-C(alori)-L(Hatırlamıyorum) harfleri arasına koyacakları sesli harfin, tüm dünyada söylenilebilir bir harf olması gerekliliğine binaen epeyce bir uğraşıp “e” de karar vermişler. Becel(Besel) ismi hummalı bir çalışmanın ürünü yani. Bizdekilerin öyle bir kaygısı olmuş mudur bilemem ama bu iş ciddi bir iş. Biliyorsam bunu biliyorum ben:)
Comment here