” İki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele süreci” tanımına sıkıştırarak, pazarlama faaliyetlerini yürütme işine klasik pazarlama diyebiliriz.
“Müşteri bana mahkum, müşteri benim peşimden koşsun kardeşim, ben üretiyorum alacak, ne versek alıyor müşteri, iki reklam yaptık mı iş tamamdır.” gibi anlayışla beslenir.
Üretimde teknolojinin kullanılmaya başlanması, tüketicilerin bilinçli hale gelmesi ve kıyasıya rekabetin başgöstermesiyle birlikte modern pazarlama bir gereksinim olarak ortaya çıkmaya başladı ve yukarıdaki tanım da, anlayışta yetmez oldu.
Şuan genel kabul gören 1985 yılında yapılmış olan bir pazarlama tanımı var ki, onun da artık pazarlamayı tanımlamada yetersiz kaldığını belirtmek gerek.
Bir örnekle size bu kavramları anlatmaya çalıştım. Dinlemek için yukarıdaki ikona tıklamanız yeterli.
Comment here