Denedim-YazdımPazarlama

LeSoleil Şampuanın Düşündürdükleri

Kapitalist dünyanın ihtiyaç yaratma fırsatçılığından, gerçek ihtiyaçlarımızın ne olduğuna dair düşünme şansımız bile kalmıyor. Dünya nüfusunun % 23’ü Müslümanlardan oluşuyor. Yani büyük mü büyük bir pazar. Ancak bu pazarın ihtiyaçlarıyla ilgilenen, bu alandaki boşlukları gören çok az üretici var. Tüm bunları yazmama neden olansa bugünlerde sık sık karşıma çıkan LeSoleil Şampuan oldu.

Güneş görmeyen saçlar için, sloganıyla çıkan şampuan, kimseyi incitmeden, hedefini daraltmadan piyasalara giriş yaptı. Başörtü kullanan kadınların bir ihtiyacını görerek, ancak ürününü salt buna kilitlemeden, uzun süre güneş görmeyen, havalanmayan tüm saçlara uygun bir ürün sundu. 5 bitki, 5 mineral vurgusuyla, hedef kitlesine güven vermeyi de ihmal etmedi.

Kozmetik marketlerde görünce, aldım ve denedim. Menşeyi neresidir, bu ürün fikri nereden çıkmıştır, hikayesi nedir merak ettim. Çok bir ipucu göremedim. Ama aslolan çoktandır ötelenen, büyük bir ihtiyaca cevap verdiğini görmenin, mutluluğu oldu.

Başını inancı ya da başka gerekçelerle örten insanların saçları, güneş ve hava ile temas etmediği için, zayıflama, dökülme, çabuk yağlanma, kırılma gibi sorunlar yaşayabiliyor. Daha birçok ihtiyacı olan büyük bir kitle var ancak ne onların bir baskısı var, ne de üreticilerin bu alana bir merakı.

Örneğin; abdest alınan umumi yerlerin temizliği ve kokusu için ürünler, abdest alan insanlar için günlük tüketim ürünleri, namaz kılan insanların günlük ihtiyaç duyabileceği ürünler vs çok büyük bir pazar olarak orada öylece duruyor. Bu pazar toplama, yama yapma suretiyle bugünlere geldi. Ancak bundan sonra pazardan maksimum istifadenin yanı sıra, tüketici dostu bir üretim anlayışının gelişmesi gerekiyor. Umarım olur. Olmalı:)

Comment here