Genel

Marka

Varın kapitalizm deyin, varın üretim yoğunluğu deyin “marka” nın hayatımızdaki belirginleşme sebebine. Ne dersek diyelim; kabul etmeliyiz ki, her geçen gün hayatımıza biraz daha giriyor ve kendi konumlandırmasını yapıyor. Kendi işkollarını ve uzmanlarını oluşturuyor. Kendi yolunu çiziyor. Hem öyle bir yol ki, Roma gibi. Artık hangi sektöre baksanız, yolumuz ona çıkıyor.
Peki ama “marka” ne? Niye bu kadar ehemmiyetli olmaya başladı?
Aklında hiç alışveriş yokken, cebine gelen indirim mesajıyla birlikte harekete geçen kişi, akşam evine,sırf “marka değeri” ne binaen bir cekete, 200 YTL vermiş bir tüketici olarak dönmüş oluyor.
“Marka” pazar-lama stratejisi içinde yer alan bir kavram. Yani “ürünümü üretiyorum, üzerine hoşuma giden bir ismi (!) etiket olarak bastırıyorum, mağazalarda sergiliyorum. Yuppii marka oldum!” olayı değil marka.
Marka bir süreç. Hem de sanıldığından daha uzun zaman alan bir süreç. Bizim gibi yarına yatırım yapmaktan hoşlanmayan bir toplum için, oldukça uzun sayılan bir süreç…
Öncelikle bir stratejinin varlığı gerekli. Pazar-lama stratejisi olmalı ve içinde “marka oluşturma, konumlandırma” detaylı olarak yer almalı. Bunun içinde ille ama ille de uzmanlarla çalışmak gerekli.

Comment here