Genel

Müşteriyi t’ye almak mı? Allah korusun!


Polaris ile ilgili daha önce bir yazı yazmış idim. Bugün aldığım maillerden birinde konu Polaris idi. Hem güldüm hem de bunu size de haber vermeliyim dedim. Belki duyanlarınız olmuştur. Yine de okumak sizi sıkmayacaktır.
Saygıdeğer Yetkililer ( Eğer mevcutsa tabii ki ) 20.000.000 USD’ lik bir pazar payı mevcudu bulunan terlik piyasasına yapmış olduğunuz yatırımlar, vermiş olduğunuz reklamlar ve oluşturmuş olduğunuz güvenilir imaja aldanarak firmanızın ürettiği kalitesiz ve pahalı bir terliği annemize hediye almak gibi bir gaflette bulunduk. Bu tarz hatalarımızı yüzümüze çarpma konusunda göstermiş olduğunuz özel ve takdire değer çabanızdan dolayı sizleri kutluyorum.Yazımın başında da belirttiğim gibi bir hata sonucu firmanızın ürettiği bir çift terliğe piyasa koşullarının çok üzerinde ( hak ettiğine inanarak – ki ne kadar yanıldığımı bir kez daha anlıyorum- )bir bedel ödeyerek satın aldım. Malumunuz üzerine almış olduğum üründe bir deformasyon oluştu. Biz müşteriniz olan ahmak mahlukatlar -neden böyle söylediğimi sabrediptee-posta mı sonuna kadar okursanız anlayacaksınız. Gayet insani duygularla ürünü aldığımız Cevahir Alışveriş Merkezi’ ndeki Polaris Bayiisine gittik. Ürün teslim formumuzu aldıktan sonra siz değerli kaliteli terlik üreticileri(!)nden cevap bekledik. Göndermiş olduğunuz cevabi mektubu bir daha müşterilerinize böyle bir saygısızlık yapmayacağınız umuduyla e-postamın ekinde sizlere gönderiyorum. Tabii ki bu mektup hakkında da bir kaç risalem olacaktır.
1. Öncelikle ciddi bir şikayet ve araştırma merkezi kurmanızda fayda görüyorum. Mektubunuzda hiç bir isim mevcut değil. Sadece mektubunuzun sonunda tam olarak 180′ lik bir açıyla kağıda bastırılması becerilememiş bir kaşe ve üzerinde saçma sapan bir karalama mevcut. Bu imzanın sahibini bulabilmem için imza sirkülerlerinizin tarafıma gönderileceği günü sabırsızlıkla bekliyorum.
2. Mektubu yazan değerli yetkiliye(!) bir hatırlatmam daha olacak. Saygı değer ibaresi kendilerinin yazdığı gibi ayrı değil, “Saygıdeğer” şeklindeyazılır. Bkz.www.tdk.gov.tr(Bu siteye Türkçe öğrenmek için üye olmanızı tavsiye ediyorum.)
3. Mektubunuzda ayakkabı olarak belirttiğiniz -ki biz terlik aldık- kullanım aracını biz aile ve koloni olarak yeni tanıdık. Bu aracı kullanmamız konusunda bize vermiş olduğunuz derin bilgiler için çok teşekkür ediyoruz. Şahsen ben bu yaşıma kadar (29 yaşındayım) tüm ayakkabılarımın bağcıklarını çubuk makarna ile yiyen, çelik ayakkabı çekeceğini(gerçek adı keratadır
bkz.www.tdk.gov.tr) arabamızın levye kısmında kavgalarda kullanmak için tutan, 43 numaralı ayağım için genelde 40 numara ayakkabı alan, kösele ayakkabılarını 1500 devirlik otomatik çamaşır makinesinde yıkayan bir ahmaktım. Sakın gülmeyin çünkü mektubunuzda bizleri aynen bu tanımlama içine soktunuz.
4. Farkında iseniz (gerçi zor olacak ama) mektubunuzda yazmış olduğunuz tüm uyarılara acı bir mizah ile atıfta bulunmaya çalıştım. Ancak bir madde varki akıllara zarar vericidir. Sayın Yetkililer (Bakın bu sefer “!” işareti koymuyorum.) mektubunuzun 8.maddesini oluşturan “…bu nedenle ayakkabıların 1 gün arayla giyilmesi ayakkabının ömürlü olmasını sağlar.” ibaresini yazan ilgiliyi derhal kovun. Çünkü milyon dolarlar yatırdığınız reklamlarınızı bu satırlar yok eder. Burada demek istediğiniz cümle biz ahmak müşterileriniz tarafından “Bizim yaptığımız ayakkabıdan da, terlikten de bir halt olmaz,siz en iyisi iki çift alın, hem bir gün arayla giyersiniz hem de bizim pazar payımız artar. Almazsanız da bilirsiniz. Nasılsa peş peşe her gün giyerseniz ayağınız da parçalanacak. He he he he …” şeklinde algılanıyor ki eğer böyle düşünüyorsanız batmanıza az kaldı. Almış olduğum ürünü değiştirip değiştirmemek sizin bileceğiniz bir şey. Ancak gördüğünüz gibi yazı yazmakta hiç de zorlanmıyorum. Eğer yazıma herhangi bir cevap yazmazsanız -ki uzun bir süre beklemiyorum, çünkü okuma-yazma 6 ayda öğreniliyor- bu saçma mektubunuzla beraber sizleri
sikayetimvar.com sitesi de başta olmak üzere mailbox’ ımda bulunan yaklaşık 1500 kişiye daha şikayet edeceğim. Ayrıca bu mektubu yazan arkadaşa sanırımTürkiye’ nin ünlü mizah dergisi Leman’ dan teklif geldi ki bu kadar mizahı kullanabiliyor.
Saygılarımla,
(Şimdilik
Ersen Haliloğlu Tel: 0 537 966 57 ..( Sakın gizli numaradan arayıp küfür etmeyin dedem emekli savcıdır. Telefonumu dinletmeye alarak sizi hapse tıktırırım.)
Bu sevgili tüketicinin mektubu. Kendisine Polaris’e ait antetli bir kağıda yazılmış, üzerinde kişi adı olmayan ve sadece kaşe ve imza bulunan mektunu da eklemiş mailine. Dosya uzantısını değiştiremediğim için copy-paste yapamadığım, şimdi yazmaya da üşendiğim Polaris’ten gelen mektubu dileyen oursa mail atabilirim.
Polaris için hiç hoş bir durum değil. Halkla ilişkiler departmanı ani bir depara geçse ve bu olumsuzluğu olumlu bir hale çevirse çok iyi olur.

Comment here