Onu ilk defa Şişli’de bir restoranda, arkadaşımı beklerken keşfetmiştim. Ne kadar büyük ebatlı bir ilan diye düşünürken, karşımda tek yapraklı bir gazete bulmuştum. Ama oldukça keyifli ve okunaklı bir yaprak. Yaprağın iki sayfasının sağına soluna kartvizit şeklinde reklamlar konulmuş ve bu reklamlardan birinin içine bir ikon saklanmış. O ikonu bulup, mail ya da sms ile coffenewse iletirseniz, ödül kazanıyorsunuz. İster istemez kendimi, reklamların içinde ikonu ararken buldum. Ne de olsa, bulmama şansım yoktu:) Sonra bir test hazırlamış ve kaç reklamı anımsadığımı sormuş yayın. İkon ararken, reklamları da okuduğunuz için, hemen hemen tüm reklamları anımsıyorsunuz doğal olarak.
Web sitelerinden ? kendilerini şöyle tanımlıyorlar;
“Coffee News, 1988 yılında Kanada’nın Manitoba eyaletinde yaşayan, başarılı bir yayıncı ve reklamcı olan Jean Daum’un bu konudaki tecrübe ve birikimini hayata geçirmesi sonucu doğmuştur. Coffee News küçük ve orta ölçekli işyerleri için ödenebilir ve etkili bir reklam aracı olma konusunda dünyanın en büyük yerel süreli yayınıdır.
Coffee News, restoranlara, kafelere ve bekleme salonlarına dağıtılan, küçük ve orta ölçekli işyerlerinin tanıtım amaçlarına hizmet eden haftalık yayındır. İnsanların yemek yerken veya öncesinde reklam mesajlarını algılamaya daha yatkın oluşu bilinen bir gerçektir. Coffee News bu gerçeği göz önünde tutarak, maliyeti en düşük ama etkisi en yüksek, yani en verimli reklam aracı olabilmesi için tasarlanmıştır. “
Bazen bir yaprakla neler oluyor! Kimi zamansa 100 binlerce dolar bir hayale kürek çekiyor.(Hacker Ana-Exper)