Çember.net‘e üye değilseniz bile duymuş olmalısınız. İlk duyduğumda beni çok heyecanlandırmış ve hemen üye olmuş, başka arkadaşlarıma davetiyeleirni gönderip bu oluşumun bir parçası olmalarına önayak olmuştum. Ancak heyecanımı çabuk yitirdim ve uzun aralıklarla girmeye başladım. Etkileşimli Pazarlama Zirvesi’nde onlarda vardı. Güzel açıklamaları ve hedefleri var. Bugün pazarlama forumu moderatörü bir konu açmıştı ki, oldukça dikkatimi çekti. Hem konuyu hem cevabımı burdan yazayım ve aynı soruları bende size sormak istiyorum.
“Etkileşimli pazarlama zirvesinde bir konu tartışıldı, bu konuyu Pazarlama/Marketing Forumunda da tartışmaya açmak istiyorum;
Gelecek tahmin edilemez. Bir futbol maçı gibi sonucu asla bilinemez.
Gelecek Kaostur-Bob Garfield.
Ancak net olan bir şey var; Gelecek eskisi gibi değil. Bu yüzden kafayı değiştirin. Kafayı değiştirirken hiç bir şeyin eskisi gibi olmadığı gerçeğinden hareketle düşünün.
Bu konuda Alvin Toffler’in Gelecek Şoku kitabından: İnsanlık aşırı hız yapıyor… Dünya nüfusu 1871-1994 arası 123 yılda 1 milyar artmış. 1994-2006 arası 12 yılda yine 1 milyar artmış. Bu bilgiler ışığında size 3 sorum var.
1) Siz geleceğin pazarlamasını nasıl görüyorsunuz?
2) Gelecekte marka olmak için sizce ne yapmalı?
3) Ne olacak bu dünyanın hali:)
Sizlerden ricam bu bilgiler ışığında maddelere sadık kalarak cevaplamanız. Bu konu başlığı altında forumumuzda konuyu tartışmaya açıyorum. Lütfen görüşlerinizi forumumuzda bizlerle paylaşınız… Haydi Pazarlama/Marketing Forumu üyelerimiz, sıkı bir beyin fırtınası yapalım…
Bilgütay Ümit Güzelbey
Pazarlama/Marketing Forumu (MOD) “
ve benim yanıtım;
“O gün EPZ’de idim. Bence MMI güzel bir organizasyona daha imza attı. Emeği geçenleri tebrik etmemek imkansız.
1) Siz geleceğin pazarlamasını nasıl görüyorsunuz?
Gelecekte pazarlama nasıl olacak sorusu sanırım çok fazla insan için ciddi bir soru. Gelecekbilimciler ile çalışılması ve alınan veriler doğrultusunda tahmin yapılması daha mantıklı.
Pazarlama daha interaktif platformlarda işlerlik kazanacak. Gelecek mobil olacak! Mobil Marketing devrine girilecek ve bu kavram Nöro Marketing ile taçlandırılacak. Belki günümüzdeki gibi rahatsız edici pazarlama aktivitelerinin aksine bir çizgi olacak.
2) Gelecekte marka olmak için sizce ne yapmalı?
Kişiselleştirilmeye müsait, esnek marka anlayışında olmak gerekecek.
3) Ne olacak bu dünyanın hali:)
Ben Bob ve diğer birçok insanın aksine gelecekte kaos falan görmüyorum. Sadece durağan olmayacak dünya. Zaman daha hızlı akmaya başlayacak. Bu hız nedeniyle rekabet daha da kızışacak. Reklam, pazarlama, bilim, sanat enstrumanlarında haliyle değişiklikler olacak. Internet yerini daha farklı(adını koyamadığım) bir platforma bırakacak. İnsanlar iç dünyalarına çekilecek. Huzur aramak, kendiyle başbaşa kalmak ve bazı değerleri sorgulamak isteyecek. Bu sorgulamalarını daha sağlıklı yapabilmeleri için yeni ürünler, yeni hizmetler girecek hayatımıza. Doğal olarak bu noktada 1.soru ve 3.soru birleşecek:)”
Comment here