PazarlamaSosyal Medya

Sosyal medyayı etkin kullanmanın püf noktaları mı?

 

Sosyal medyayı etkin nasıl kullanabiliriz, diye sunum ricasında bulundu bir kurum. Genelde etkin kullandıklarından emin oldukları (!) için, biraz da şaşırarak ricalarını kabul ettim.

Yüzlerce çalışanları olan kurumun, sunuma 15 kişi ile hazır olması son şaşkınlığım olmadı tabi;)

Gelenlerle evvela tanışmak istedim. Her birinin kurumda santralden, idareciliğe değişen görevleri, aklıma sosyal medya ile fazla iç içe olmalarını getirdi ki burada da yanılmışım;)

Kurum, bu arkadaşlara sosyal medya hesaplarını zimmetlemiş! Daha önce Facebook’ta kendi durumunu güncellemekten öte gitmemiş personele, sen artık Facebook hesap yöneticimizsin, demişler. Bana gelen soruları da tahmin edersiniz; etkinlik nasıl oluşturulur, daha çok insana nasıl ulaşırız, yorumları nasıl kontrol ederiz vs.

Kurumların en büyük handikabı hesap yönetimlerini uzman eline vermemek! Ne de olsa herkes  Twitter’ı, Facebook’u kullanıyor. E kurumda da onlarca insan çalışıyor. Birkaçı hesap yönetimini devralırsa, sosyal medya işi hallolur. Halloluyor mu? Bazıları için evet, bazıları içinse hayır!

Personel zaten bir işi olduğunu ve sosyal medya ile uğraşmak istemediğini, böyle bir yükün altına girmenin kendisine getirisi olmadığını düşünüyor. Bu düşüncedeki insanlardan nasıl verim alacaksınız? Zorla mı?

Comment here