Her gün bu tip reklâmlardan yüzlercesi boca ediliyor zihnimize. Birçoğunu görmüyoruz, algılamıyoruz ve tanıtımı yapılan ürüne karşı da bir alım hissi duymuyoruz. Bilinçaltımıza girmek şansını bile elde etmiyor bazıları. Bir de hayatımıza usul usul giren ürünler, hizmetler oluyor. Nasil?
“Orhan;
– Ya ben acayip bir ürün aldım geçen. Fiyatı da çok uygun. Eve götürdüm. Hemen ilk denememi yaptım. Süper bir şeydi. Rüya’da çok beğendi. Bilirsin her şey beğenmez. Adı biraz tuhaf; ZATTiRi. Aileye çok şey kattı. Artık kendime daha çok vakit ayırıyorum.”
Arzu;
– Ay bak şimdi merak ettim. Nerden aldın? Fiyatı ne?”
Garip bir toplumuz. İlaç ve gözlük gibi ürünleri bile arkadaş tavsiyesi ile alabiliyoruz. Niye? Çünkü, tanıdıklarımız o ürünleri kullanmıştır ve memnun kalmıştır. Bu da ürünü gözümüzde direkt güvenilir ve almaya değer hale getiriyor.
Tüm bu yazdıklarım aslında WOMM’un yani word of mouth marketing( Ağızdan ağza pazarlama ya da dilden dile pazarlama.)’in hülasası. Aslında en etkili pazarlama biçimlerinden biri olan ağızdan ağıza pazarlama hayatımızın içinde gayet aktif olarak yer bulmakta. Sadece bir isim koymuyoruz. Sistemli ve kontrollü olarak kullanıldığında etkililiğini tartışmak bile istemem. Mediacat, Mart ayı içinde dünyanın önde gelen womm vakalarının uzmanlarını, WOMM KONFERANSI’nda Türk şirketleri ve konu ile ilgili olanlarla buluşturacak. Bu adamlar büyük markaların ağızdan ağıza pazarlamasında ve genele yayılmasında büyük başarılar elde etmiş kişiler. Konferansa gitme şansınız olursa bence şimdiden bu konuşmacılara sorulabilecek en iyi sorunuzu hazırlayın. Belki de alacağınız cevap firmanız, kariyeriniz açısından fazla geliştirici olur.